Autor Wiadomość
Picek
PostWysłany: Nie 0:42, 05 Sie 2007    Temat postu: Agrro Loam

Artykuł z forum na którym się udzielam


Aggro Loam jest talią, która z Affinity wywalczyła najwięcej TOPów w tegorocznym sezonie PTQ. Obecnie jest to jedna z najlepszych talii w formacie Extended. Jest to deck coraz częściej spotykany w meta, jego popularność ciągle rośnie.
Agoro Loam jest niesamowitym połączeniem między kartą Life from the Loam i landami, które posiadają zdolność cycling. Deck używa Burning Wish’ów, aby uzyskać dostęp do kluczowych w danej sytuacji czarów sorcery. Loam ma w sobie nie tylko elementy manipulujące cmentarzem, kontrolne, ale również cząstki ofensywne, które tworzy Terravore i „paczka”. Małe i szybkie stworzenia zadają sporo obrażeń, a z Seismic Assaultem często mieszają w sytuacji na stole.
Opcji na budowę talii jest mnóstwo. Talia gra często z czarnym lub bez czarnego koloru, z białym albo jest budowana bardziej na talię kontrolną lub naporową. Oto przykładowy spis Agoro Loam:

4 x Forgotten Cave
4 x Bloodstained Mire
4 x Tranquil Thicket
4 x Wooded Foothills
2 x Stomping Ground
1 x Blood Crypt
1 x Overgrown Tomb
2 x Forest
2 x Mountain
1 x Swamp
4 x Birds of Paradise
4 x Dark Confidant
4 x Terravore
3 x Wall of Roots
3 x Seismic Assault
4 x Burning Wish
3 x Duress
3 x Cabal Therapy
3 x Life from the Loam
2 x Devastating Dreams
2 x Engineered Explosives

Tutaj mamy wersję RGB, oto wyjaśnienie poszczególnych kart:
Birds of Paradise – pierwszo turowy latacz 0/1, co najważniejsze jest dodatkowym źródłem many
Dark Confidant – krita 2/1. Ważna ze względu na to, że atakuje w początkowych kolejkach i pozwala nam na szybsze dojście do kluczowych kart.
Terravore – główny naporowiec. Mamy 8 landów, które możemy scyclować i 8 fetchy. Terravora dzięki temu może być 16/16, nie licząc lądów, które są na cmentarzu oppa.
Wall of Roots – świetny bloker i daje dodatkową manę.
Seismic Assault – discardując lądy zadajemy 2 obrażenia. W połączeniu z Life from the Loam potrafi zamieszać.
Burning Wish – chyba nie trzeba wyjaśniać. Wyszukujemy sortery spoza gry (Sideboard opisany poniżej)
Duress – eliminujemy zagrożenie jeszcze w „zarodku”, znaczy, zmuszamy przeciwnika do discardu.
Cabal Therapy – j.w.
Life from the Loam – karta, na której, de facto, talia się opiera. Wracamy trzy lądy z cmentarza + dredge.
Devastating Dreams – discardujemy najczęściej lądy i zbędne w danej sytuacji karty, aby przeciwnik poświęcał swoje ziemie i zniszczyć stworzenia na stole. Wspomaganie Terravory
Engineered Explosives – wiadomo. Pozbywamy się niebespieczeństw.

SIDEBOARD:
1 x Chainer's Edict – hate na aggro jakimi sa Boros, White Weenie itp.
3 x Shattering Spree – hate na affinity/chanta/dzidy itp.
3 x Smother – kolejny hate na aggro
2 x Krosan Grip – hate na affkę/chanta i dzidy, podobnie jak Shattering Spree dodatkowo na enchantmenty jak np.: Worship, Armadillo Cloak
1 x Devastating Dreams – dodatkowy hate na aggro
1 x Cabal Therapy – kontrole i właściwie wszystko poza madnessem
1 x Deathmark – decki WG
1 x Hull Breach – tak jak grip
1 x Life from the Loam – ponzy i inne land-splarki
1 x Nostalgic Dreams

Inna wersja, Emilio Lopez:
2 Barbarian Ring
3 Forest
2 Bloodstained Mire
3 Stomping Ground
4 Wooded Foothills
1 Blood Crypt
1 Overgrown Tomb
4 Tranquil Thicket
4 Forgotten Cave

4 Birds of Paradise
4 Terravore
4 Vinelasher Kudzu - stworzenie, które dzięki landom i LftL staje się często bardzo duże
4 Wall of Roots

4 Burning Wish
3 Life from the Loam
2 Putrefy - dobre na wszelkie artefakty i enchantmenty
3 Devastating Dreams
4 Seismic Assault
4 Cabal Therapy

SIDEBOARD:
4 Ravenous Baloth - krit dobry kontra aggro
2 Duress
3 Pithing Needle - dobry na Tooth and Nail'a, Chanta, Affinity, właściwie na każdy deck
1 Chainer's Edict
1 Shattering Spree
1 Nostalgic Dreams
1 Life from the Loam
1 Hull Breach
1 Devastating Dreams

Opcje.
Talia używa często białego. Wiele osób sądzi, że radzi ona sobie wtedy lepiej. Deck uzbrojony dodatkowo w Lexodon Hierarch'y i Lightning Helixy dostaje Life Gain, który uprzykrza życie Borosom, pomaga nam utrzymać poziom gry z taliami szybkimi i agresywnymi, wspomaga nam konfidanty, często zmienia wygląd gry. Przykład:

4 Birds of Paradise
4 Werebear - dobra i tania karta, która dzięki Thresholdowi jest bardzo przydatna
4 Wild Mongrel - discard i dobry atak
4 Terravore
2 Loxodon Hierarch - Lifegain i silny słoń
3 Seismic Assault
4 Lightning Helix - damage w zagrożenia lub oppa + life gain
3 Thoughts of Ruin - spowolnienie, często zniszczenie przeciwnika i nabijacz Terravory
3 Life from the Loam
4 Burning Wish
4 Tranquil Thicket
4 Forgotten Cave
4 Wooded Foothills
2 Windswept Heath
1 Sacred Foundry
2 Stomping Ground
1 Temple Garden
1 Barbarian Ring
1 Nantuko Monastery
2 Forest
2 Mountain
1 Plains

SB: 1 Life from the Loam
SB: 1 Thoughts of Ruin
SB: 1 Hull Breach
SB: 1 Shattering Spree
SB: 1 Morningtide - mirror, ogólny grave hate na Psychatogi, Friggoridy, Ichoridy i inne
SB: 1 Nostalgic Dreams
SB: 1 Pyroclasm - aggro: borosy i przeciw innym małym stworkom
SB: 4 Naturalize - chyba nie trzeba tłumaczyć.
SB: 4 Pithing Needle



Talia najlepiej radzi sobie z BDW (Boros Deck Wins), z Rockami, White Weenie, a najgorszym jej metchupem jest chyba Scepter/chant. Jest szansa, póki nie wejdzie Isochron Scepter z Orim’s Chantem pod nim.


Pozdrawiam.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group